Cast away - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu Cast away - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu

Cast away

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 November 2016 | Thailand, Koh Tao

Waar waren we gebleven. We zijn vanmorgen tegen half 1 vanuit Hua Hin vertrokken naar Chumphon. We werden door het personeel van het treinstation persoonlijk naar de juiste coupe begeleid. Het bleek om slaapplekken te gaan. Erg leuk, want we hadden beide nog nooit zoiets gezien. Bram en ik hadden een stapelbed zodat we tijdens de 4,5 uur durende treinrit een beetje bij konden slapen. Hier hadden we beiden geen enkele moeite mee!

Tegen een uur of 5 kwamen we op het station van Chumphon aan. Ook daar kwamen er direct mensen op ons afgelopen om ons te helpen. Om 6 uur 's ochtends, dus een uur later, zou er een bus vertrekken richting de boot, deze zou ons vervolgens binnen 3 uur naar het eiland Koh Tao brengen, ookwel Turtle Island genoemd. Het regende inmiddels al erg hard, maar tot nu toe heeft het bijna elke avond een aantal uurtjes hard geregend en was het overdag altijd droog. Dit kon blijkbaar niet lang goed gaan, want eenmaal op Koh Tao aangekomen kwam het met bakstenen uit de lucht. En dat heeft het tot 's avonds laat gedaan.

Bij de haven van het eiland werden we 'overspoeld' met taxichauffeurs die je naar je verblijfplaats willen brengen. Echter, wij hoefden maar een stukje te lopen en waren 5 minuten later al bij onze bungalow vlak aan zee. Bij het inchecken bleek wel dat het maar om 1 nacht ging en wij hadden gehoopt op 2. Na een kort telefoontje met Kitty was ook dit zo geregeld. We hebben ons even snel opgefrist, onze zwemkleding aangedaan, en zijn een stukje van de westkust van het eiland gaan verkennen. Door de harde, aanhoudende regenbui stonden de straten inmiddels blank en was er geen kip op straat (of op het strand) te zien. Erg jammer, want het is een prachtig eiland! Ook hier is er wel veel puin op en langs de straten te zien wat afbreuk doet aan de prachtige natuur! De leuke strandtentjes zijn echt toegespitst op toeristen met schommels aan palmbomen (voor de Instagrammers onder ons) en overal gratis WiFi. De bungalows aan het strand of vlakbij zijn echt prachtig en de straatjes ernaartoe sfeervol. De zwembaden zijn zo gemaakt dat het lijkt alsof het doorloopt in de zee en de huisjes zelf zijn veelal van bamboe of ander hout waardoor het prachtig tussen de omgeving past.

Na een uurtje rond te hebben gelopen kwamen we bij een privéstrand aan dat hoorde bij een van de duurdere resorts. Echter, door het slechte weer waren niet alleen de gasten, maar ook het personeel afwezig. We hebben uiteraard onze stoute schoenen aangetrokken (of uit in dit geval) en hebben heerlijk van onze privéduik genoten. Want ondanks dat het regende, lag de temperatuur nog steeds erg hoog. We hebben zeker twee uur gezwommen, schelpjes gezocht en van het mooie uitzicht genoten, voordat we als twee bezopen katjes (of was het verzopen;p) weer terug zijn gelopen naar onze bungalow.

Een uurtje of 2 later was het dan eindelijk droog. We hadden ons al gedoucht dus zijn we een stukje langs het strand gaan wandelen op zoek naar een leuk eettentje. Keuze genoeg!

Inmiddels zijn we terug op onze hotelkamer, want we hebben morgen een drukke dag voor de boeg. Dat krijg je als je steeds zo veel mogelijk van een stad/plek wil zien in een korte tijd. We gaan morgen snorkelen in Shark Bay in het zuiden van het eiland. Hier heb je naast een bepaald soort haaien ook kans om schildpadden te zien. Daarnaast nemen we een kijkje op Freedom Beach en sluiten we de dag af op het John-Suwan viewpoint, een super leuk tentje op een hoge berg met prachtig uitzicht over het zuiden van het eiland. Helaas is de weersvoorspelling voor de komende dagen niet veel soeps, maar we maken er maar het beste van. Als het bier maar koud is!

• 01 November 2016 - 19:04

Oma Kuenenger:

hallo bram en lotte
    hoe i met jullie ?
    is daar mooi weer ....
    nou hier niet zo
    heb je al veel gezien
    en gereist en gefiets!!!!!!
    nou ik wens jullie nog heeeeeeeeeeeeeeeel
    veeeeeeeeeeeeel plezier en gezelligheid

groetjes uit nederland

OMA!!!!!!!

• 02 November 2016 - 18:02

Bram:

Heee Oma.
    Ja alles gaat goed hier.
    Vandaag hebben we heel mooi weer gehad, maar de laatste dagen ook af en toe wat regen.
    We zien hele mooie dingen hier. Vandaag gesnorkeld, maar dat lees je zo wel.

Groetjes terug van ons.