Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest - Reisverslag uit Khlong San, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest - Reisverslag uit Khlong San, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 November 2016 | Thailand, Khlong San

Nou we stonden er vanmorgen klaar voor hoor: de boottour op Cheow Lan Lake. Onze tassen zouden we achterlaten bij de boomhuttenreceptie, zij zouden deze vervolgens aan een taxichauffeur overhandigen die ons bij het meer zou komen oppikken aangezien we, na de tour, direct doormoesten naar het treinstation. Een beetje spannend vonden we het wel of dit ook goed zou gaan, maar je moet een gokje wagen in het leven. We reden tegen kwart voor 9 weg en zouden zo'n twee uur moeten rijden naar het meer. Met 120 over wegen waar je 50 mag: het schoot lekker op! Tot hij ineens wel heel zacht ging rijden en we merkten dat de auto voor ons wel een hele bijzonder lading had. Namelijk: een olifant! Gewoon achterop de truck met een kleine ketting erachter. Ze sloegen al gauw rechtsaf, want de chauffeur moest blijkbaar tanken. De olifant die nét onder het afdak van het tankstation paste was een gezicht dat we niet snel zullen vergeten.

Eenmaal aangekomen bij de dam (Ratchaprapha Dam) kwam onze tourguide ons tegemoet lopen. Captain Jack Sparrow himself hoor! Wat een fantastische kerel! Zijn enthousiasme werkte direct enorm aanstekelijk! Met z'n twaalven zijn we in zijn bootje gestapt en over het meer gevaren. Dit was, by the way, gigantisch! 165 vierkante kilometer om precies te zijn. Onderweg zagen we een toekan vliegen en veel prachtige vogels.

Na ruim een uur varen stopte we bij een 'floating restaurant', een restaurant (en bungalowparkje) gebouwd op vlotten dat op het meer dreef. We kregen daar vers gevangen vis uit het meer, en op de bbq gelegt, evenals rijst, fruit en veel groente. Na de lunch voeren we nog 5 minuten voordat we aan de rand van de jungle aanmeerden. Hier zouden we een ongeveer 3 uur lange jungle tour gaan doen met een bezoekje aan een grot. We moesten van te voren ook goede schoenen aan doen omdat we deels in het water moesten lopen en het erg glad was onderweg. Bram en ik, beide op slippers, kregen schoenen van daar aan. Probleem is dat de schoenen daar niet verder gaan dan maat 40, dus Bram kreeg een paar met afgeknipte neuzen. En ja, dat zag er inderdaad zo stom uit als het klinkt!

Onze tourguide loodste ons vrolijk door de jungle heen terwijl hij de ene grap na de andere maakte. Zo was een tarantula 'just a little bit poisenous' voor hem, maar voor ons kon hij niks beloven. En toen Bram hem vroeg of je een bepaalde soort paddenstoelen die we zagen kon eten antwoorde hij: "Yes! .... but only once!" Hij vond zijn eigen grapjes vooral ook erg leuk. Daarnaast zong hij elke waarschuwing waardoor het een erg hilarische tocht werd. "Watch out there's a big tree on the floor. On the floor? Yes where elseee". Bekijk zijn foto maar even en denk het je dan maar in!

Ook moest iedereen smakelijk om Bram lachen die regelmatig onderuit ging. Onze tourguide nog het meest! Het bezoekje aan de grot was ook enorm indrukwekkend. Op sommige stukken kwam het water tot aan mijn kin en zonder zaklampen was het pikkedonker! Voor de grot vond hij ook afdrukken van een zwarte panter die daar blijkbaar veel voorkwam. "Don't worry, they are very very shy".... Zachtjes: "I think".

Na ruim 3 uur door de modder in jungle te hebben gebanjerd was het weer tijd om terug te varen. We stopten nog even bij het drijfende restaurant waar we een half uur de tijd kregen om te zwemmen en zijn terug gevaren naar de pier bij de dam. Onderweg vloog en nog een reddingsvest uit de boot maar gelukkig hadden wij Huls aanboord dus die was zo weer terug! Na een foto met de enige echte Jack Sparrow zijn we de taxi gaan zoeken en jawel hoor: een grote, luxe bak stond ons op te wachten en warempel: met al onze spullen achterin.

Inmiddels zitten we al twee uur op het treinstation in Surat Thani voor de nachttrein naar Petchaburi. Dat wordt dus heerlijk slapen zo! Op naar het volgende avontuur:-)

• 11 November 2016 - 13:52

Monique:

Mooi om weer te lezen en beetje mee te beleven.
    Geniet er nog van samen

• 11 November 2016 - 14:04

Lotte Ten Brinke:

Trein vertrekt zo dus geen tijd om de foto's nog te uploaden. Houden jullie nog tegoed!

• 11 November 2016 - 14:34

Oma Kuenenger:

hallo bram en lotte

Ik zie dat alles goed is

nou hier is ook alles goed

• 11 November 2016 - 14:45

Oma Kuenenger:

hallo bram en lotte
    ik blij dat het zo goed gaat met jullie
    nou hier gaat het ook goed
    ik vind leuk dat je mijn even berichtje doet
    en hier is het koud weer !!!!!
    en bij jullie??????
    nou ik hoop jullie gauw weeer tehoren

heeeeel veeeel liefs

OMA KUENENGER DOEIIIIIIII XXXX