City by the sea - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu City by the sea - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu

City by the sea

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Oktober 2016 | Thailand, Hua Hin

Vandaag alweer de tweede dag in Hua Hin. We hadden gisteren onze slaap blijkbaar hard nodig, aangezien we onze guesthouse pas om 12 uur verlieten. Gelukkig ligt het guesthouse slechts twee straatjes van het strand vandaan. Het was erg bewolkt die dag dus we besloten een strandwandeling te maken richting het zuiden van de stad. Op de kaart leek het een wandeling van ongeveer 10 minuten. Het bleek ruim een uur te duren. En ondanks de bewolking en harde wind lag de temperatuur nog op 30 graden (gevoelstemperatuur > 40).

Het strand van Hua Hin is zeker niet de mooiste van Thailand: het water is donker en het strand ligt vol puin. Wel is er genoeg te zien. Zo viel het Bram na een tijdje op dat de grond vol zat met kleine gaatjes. Maar dan ook echt 10 per m2. Pas toen merkten we dat je, als je voor je uitkeek, steeds van alles weg zag schieten. Het bleken krabbetje te zijn. En niet te zuinig! Ik heb nog een filmpje gemaakt waarop je het kunt zien plus een paar foto's.

Na ruim een uur te hebben gelopen kwamen we bij een tempel aan op een rotsformatie/bergje aan het strand. We zijn naar boven geklommen en werden daar -niet echt bijzonder hartelijk- verwelkomt door een aap. Ook gaf de tempel een mooi uitzicht over de oostkant van de stad.

De terugweg liepen we via de stad terug. We hebben heerlijk ontbeten bij een schattig tentje vlak bij de zee en onderweg in diverse winkeltjes rondgekeken. Ook hier werd de overal vriendelijk begroet en geholpen. Het meisje in het eettentje vertelde ons over een marktje op zo'n 10 minuten loopafstand. Hier zijn we dan ook heen gelopen. Je kon bonnen kopen bij de kassa en daarvoor eten uitzoeken in een van de tientallen kraampjes op het marktje. Daarnaast had je diverse kleding, sieraden, kunst en andere kraampjes. We hebben er zeker twee uur rondgewandeld voordat we met de taxi terug zijn gebracht naar ons guesthouse.

Vandaag zijn we via het strand naar het noorden gelopen en zitten momenteel in een restaurantje te genieten van een smoothie en ons ontbijt. We zijn onderweg nog gestopt in een schattig fairtrade winkeltje dat diverse spulletjes verkocht van ontwikkelingsprojecten. Een ervan is gericht op de slachtoffers van de Tsunami van ongeveer 10 jaar geleden. Ze hebben projecten opgezet om de kinderen en volwassenen daar samen te brengen en spulletjes te maken om zo weer wat positiviteit te brengen. We zijn uiteraard niet vertrokken zonder een aantal souvenirs eigen te maken.

Vandaag blijft verder een relaxt dagje. We gaan de stad nog wat verder verkennen en vanaf 17.00 is er een nacht marktje met lekkere eetkraampjes. We worden vervolgens om half 11 naar het treinstation gebracht want daar vertrekt een uur later onze trein naar de volgende bestemming: Chumphon.

• 31 Oktober 2016 - 07:03

Lotte P:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Leuk geschreven Lot! Heel veel plezier nog! Maar zo te lezen gaat dat wel lukken!

Xx

• 31 Oktober 2016 - 07:13

Lotte Ten Brinke:

Thanks Lot! Leuk dat je de verslagen leest! We hebben het prima naar onze zin inderdaad! Vooral veel zin in de strandjes straks in het zuiden en de rijstvelden in het noorden. To be continued ;)