The Island - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu The Island - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu

The Island

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 November 2016 | Thailand, Koh Tao

Vanuit onze bungalow op Koh Tao, op de laatste avond van ons bezoek aan Turtle Island, weer een nieuw verslag. Hoewel er voor vandaag opnieuw slecht weer voorspeld was, werden we wakker met een blauwe lucht en felle zon. Voor onze laatste dag op dit prachtige eiland hadden we veel gepland staan. We zijn vroeg vertrokken en te voet richting bestemming 1 gelopen: Ao Leuk. Dit strandje stond op onze lijst vanwege de kans om schildpadden tegen het lijf te lopen tijdens het snorkelen. We hadden onderweg een snorkelsetje aan de haak geslagen en begonnen vol goede moed aan onze wandeltocht richting het pitoreske strandje. Het duurde niet lang voordat we beseften waarom we niemand anders te voet zagen, maar enkel scooters en hier en daar een auto: de enorm stijle heuvels maken het bijna onmogelijk om -in die hitte- zo lang te wandelen. Wat een afzien! Echter, een goed uur later waren we op Ao Leuk aangekomen.

Het strandje was erg mooi en redelijk rustig. Terwijl Bram op het strand schelpen ging zoeken ben ik de zee in gerend met het duiksetje. Helaas geen schildpad, maar de hele cast van Nemo is zowat voorbij gekomen! Met als hoogtepunt de wit/blauw met geel gestreepte vis (Gill voor de kenners;-) en een meter lange vis in alle kleuren van de regenboog. Echt prachtig om daar te snorkelen. We hebben het hier ook lang volgehouden en het weer was nog steeds prachtig.

Na een uitgebreide lunch zijn we verder gegaan naar onze tweede bestemming (of een poging tot in ieder geval): Shark Bay. Door wegwerkzaamheden leek het strandje onmogelijk te bereiken en zijn we op een nabijgelegen strandje uitgekomen. Dit was uiteraard niet goed genoeg dus na een kleine duik vanaf dit mooi stukje strand hebben we via binnenwegen alsnog geprobeerd Haad Thien (ofwel Shark Bay) proberen te bereiken. Onderweg hebben we nog een korte stop gemaakt op het John Sewan uitkijkpunt met prachtig zicht over het zuiden van het eiland. Je moet je wel beseffen dat al deze plekken enorm veel energie kosten om te bezoeken, aangezien het enorm warm en vochtig is én de wegen erg stijl en heuvelachtig zijn.

Vanuit het viewpoint zijn we via een resort (privé) alsnog op Shark Bay aangekomen. Mocht je ooit naar Thailand willen; Haad Thien resort op Koh Tao is een absolute aanrader. Echt prachtig! Toen we aankwamen rende Bram meteen de zee in terwijl ik onze handdoek uitlegde en uiteraard wat foto's maakte. We zijn hier ruim twee uur gebleven toen het weer iets omsloeg. Donkere wolken vormden zich aan de lucht en een regengordijn kwam ons tegemoet. Vooral erg mooi om te zien! Gelukkig duurde de regenbui niet langer dan 10 minuten dus al met al een super mooie dag gehad.

Tegen een uur of 5 zijn we naar onze bungalow gelopen en hebben we ons opgefrist. We hebben vlakbij een hapje gegeten en zijn toen in een lokaal barretje neergestreken voor een biertje en een cocktail of drie. De raggae muziek en het uitzicht op zee waren een mooie afsluiting van onze korte, maar geweldige tijd op dit mooie eiland. Next up: Koh Samui.

• 02 November 2016 - 18:45

Henny:

Fijn dat jullie het zo mooi hebben. En wat lichaamsbeweging is nooit weg, toch? Goeie reis morgen en we wachten met smart op het volgende verslag!