The Resident - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu The Resident - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van Lotte Brinke - WaarBenJij.nu

The Resident

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 November 2016 | Thailand, Ko Lanta

Onze dag begon gistermorgen lekker rustig. De boot vanaf Koh Phi Phi naar Koh Lanta zou pas om 3 uur 's middags vertrekken dus we hadden de hele ochtend nog. Na het ontbijt besloten we naar het Phi Phi Vieuwpoint te lopen. Afstand: ongeveer 2500 meter. We hadden genoeg tijd dus waarom niet... nou dat hebben we geweten. Wat een afzien! Hebben we in plaats van de 'shortcut' ook nog eens de langere route gelopen. Stijl naar boven. Mijn knieën zaten zowat tegen mijn neus aan, zo stijl was de weg. En dan had je een klein recht stukje ertussen zitten en dan ging het weer net zo stijl omhoog. We hebben er in totaal 50 minuten over gelopen (en diverse stelletjes ingehaald; dat dan weer wel!)

Was het de moeite waard hoor ik jullie denken?! Ja! Absoluut! Vieuwpoint 2 gaf een prachtig uitzicht over beide stranden van Koh Phi Phi, de baai, omliggende eilandjes en de prachtige rotspartijen bekleed met veel groen. Echt indrukwekkend! We hebben een kleine 10 minuten genoten van het uitzicht (lees: op adem komen) en zijn toen via de korte, en dus snellere, route terug gelopen.

Na een uitgebreide lunch was het tijd om de boot te pakken. We waren als eerste aan boord en vertrokken met ruim een half uur vertraging richting Koh Lanta. Hier kwamen we goed 5 uur 's middags aan en zijn per shuttlebus naar ons hotel gebracht. Direct aan de zee, inclusief zwembad. De ligging van de bungalows en het restaurant is echt prachtig. De kamer laat wat te wensen over, maar vooruit: we zijn ook aan het backpacken. We merkten wel dat we erg verwend zijn geraakt door het steeds weer in aanraking komen met witte stranden en kristalhelder zeewater. We waren namelijk lichtelijk teleurgesteld in het donkere water en zand van dit eiland. Gelukkig maken de tientallen karakteristieke strandtentjes veel goed. Veruit de leukste tot nu toe.

Vandaag hebben we lekker langs het strand gewandeld (schelpen zoeken), in het zwembad gespeeld en de strandtentjes van dichtbij bekeken. Het tentje vlak bij onze overnachting vonden we beide veruit het leukst. De 'Pirates of the Caribbean' inrichting paste super goed bij deze locatie en de prachtige sfeerverlichting zorgde ervoor dat we hier tot laat zijn blijven zitten. En overigens ontzettend lekker hebben gegeten.

Hoewel het strand minder mooi was dan Koh Phi Phi (kan ook onmogelijk mooier) was het uitermate geschikt voor schelpen zoeken. En de bewoners ervan. Bleef je stil staan, dan zag je diverse, prachtig gekleurde, huisjes over het strand bewegen. Ook schoten er overal kleine krabbetjes voor je voeten langs, maar met zo'n rotgang dat je ze haast zou missen. Ik had zelf nog een prachtige schelp gevonden die ik mee naar huis wilde nemen. Een wit met paars gekleurde wenteltrap schelp, bij gebrek aan een betere omschrijving. Helaas was deze bezet en heb ik moeten toekijken hoe de huidige eigenaar er hard mee vandoor rende. Eerlijk is eerlijk.

• 08 November 2016 - 18:57

Henny:

Leuk verhaal weer lot! En een beetje afzien hoort toch ook bij backpackers! Geniet er nog van samen!

• 09 November 2016 - 08:20

Carla Bekken:

Gezellig om je verhaal te lezen, ik zie al weer uit naar het volgende. Lekker nog genieten daar. Vanmorgen moest ik voor het eerst weer de autoruiten krabben.